top of page

איך למכור בעולם דיגיטלי ?

עולם השיווק והמכירות עבר, ועדיין עובר, מהפכה, בה ערוצי הפרסום המסורתיים מתקיימים לצד ערוצים דיגיטליים, שנוגסים נתח הולך וגדל בעוגת הפרסום. תרבות הצריכה השתנתה ומציעה חוויית קניות אחרת. יותר ויותר אנשים רוכשים בגדים, אביזרים, ריהוט ומזון מידי יום באמצעות אתרי סחר בארץ ובעולם, והמוצר מגיע אליהם – עד הבית..

עסק שרוצה להישאר רלבנטי ונגיש לקהל שלו, תוך הקפדה על תדמית של עכשוויות, חשוב שייתן דעתו על מיתוג מתאים או מתחדש, ערוצי מדיה מעודכנים, שיטות מכירה חדשות ותכנים מקודמים בפורמטים שונים.





שמואלי ושות' תקשורת שיווקית ליווה כמשרד פרסום לקוחות רבים ומגוונים במהלכים השיווקיים השונים, החל בתהליכי מיתוג והטמעתו, הקמת פלטפורמות שיווק ופרסום דיגיטליות, כמו הפייסבוק, אינסטגרם ואתרי תדמית או מכירות מקוונים וכלה בפרסום אוף ליין בעיתונות, רדיו, שילוטי החוצות ועוד.

בכתבה זו אנחנו פותחים צוהר לאחת הפלטפורמות ה"חמות" ביותר בעולם השיווק והמכירות: אתרי סחר, שהם אתרי מכירות אינטרנטיים. ה- eCommerce.


את המושגים האלה בוודאי כבר שמעתם. אבל מה זה אומר?

בעידן הדיגיטלי הכרות של הסביבה הקרובה לעסק שלך, המלצות בנוסח "חבר מביא חבר" ופרסום מקומי כבר אינן מספקים. עולם השיווק והמכירות עבר מהפך בשנים האחרונות תוך מעבר הולך וגובר למכירה באמצעות אתרי מכירות ישירות לקהל היעד, הגולש בחנות מהמחשב הביתי או מהמכשיר הטלפון הנייד שלו, מכל מקום בו הוא נמצא..

אתר מכירות מקוון הוא חנות לכל דבר, המתנהלת במרחב האינטרנטי, מציגה מוצרים ב"חלון הראווה" הקטלוגי ומזמינה את הגולש לבצע הזמנה ורכישה באתר באמצעות חיוב בתוך האתר, והכל בקליק עכבר..

החנות יכולה להיות חלק מאתר הכללי, לצד החלק התדמיתי והאינפורמטיבי שלו, ו/או לצד חנות פיזית "בעולם האמיתי", אך זה לא מחייב.


למה זה כל-כך כדאי?

1. אתר מכירות אינטרנטי מאפשר לעסק שלך לפרוץ את הגבולות הגאוגרפים ולהיפתח לקהלים חדשים, שבאופן אחר לא היו חשפים אליך. כך העסק שלך יכול הגדיל היקפי פעילות כמעט ללא השקעה נוספת!

החנות האינטרנטית מאפשרת פיתוח מועדון לקוחות לרוכשים באתר באופן קל וידידותי, המאפשר שמירת קשר מתמשך עם קהל הרלבנטי ודיוורים ישירות למייל האישי של הלקוח של הטבות ייחודיות, מבצעים, חדשות ועוד..

2. הקמת חנות וירטואלית חסכונית בעליות של שטחי שכירות, עובדים, חשמל וכו'.. מה שלא רק מעלה ריווחיות לעסק, אלא אף מאפשר הוזלה לצרכן הסופי ובכך העלאת האטרקטיביות של הרכישה המקוונת.

3. החנות הוירטואלית "עובדת" 24/7 ואינה תלויה בשעות עסקים או במוכרנים.

4. ניהול מלאים, דו"חות רכישה של מוצרים שונים, מעקב אחרי רכישות של לקוחות ספציפיים ועוד.. הופכים להיות קלים יותר, נגישים ובעיקר מסודרים יותר...





מה זה מחייב?

1. יצירת חוויית קניה חיוביות באמצעות איפיון מפת אתר מדוייקת וחכמה המאפשרת לגולש "לטייל" אתר בנוחות וללא קושי להגיע למוצרים שמעניינים אותו, לקבל מידע ולבצע רכישה.

2. חשוב לייצר אטרקטיביות ועניין באמצעות עיצוב נכון המעביר את המסרים המיתוגיים של העסק, מושך עין ונעים לגלישה.

3. מאחר ובחנות אינטרנטית חסר המפגש הבלתי אמצעי עם המוצר ו/או איש המכירות, חשוב ביותר לשים דגש על רכישת אמון של קהל הפוטנציאליים, ע"י מסירת כמה שיותר מידע על העסק ועל המוצרים, פרטי קשר ברורים ונגישים, כולל ישירים, אמצעי אבטחה מוכרים לרכישה, וכל מידע אחד "מרגיע" כמו מפרטים טכניים, תווי תקן, אישורים מיוחדים, תמונות ברורות מזוויות שונות וכו'..

4. אתר מכירות לא מקודם הינו כמו מכונה חדשנית ומשוכללת שיכולה להגדיל את ריווחיות העסק, אבל לא משתמשים בה..

קידום החנות בערוצים הדיגיטליים הוא "הפרסום האינטרנטי" שכל חנות חייבת כדי להישאר בתודעת הקהל שלה ואף להרחיב כל העת לקהלים חדשים. ערוצי הקידום הם מגוונים, כמו קידום אורגני לאתר, המקדמים אותו בחיפוש בגוגל (SEO) ,קידום ממומן, שהוא קמפיין במרחב האינטרנטי (PPC), קידומי תוכן, ניהול עמוד פייסבוק עסקי שתומך באתר וההיפך ועוד...


דוגמא לפעילות של משרד שמואלי ושות' תקשורת שיווקית הוא אתר רשת תכשיטי שאגל הוותיקה והמוכרת.

התחלנו בתהליך מיתוג חדש ששינה לחלוטין את השפה הגרפית והנראות של רשת, והתחדשנו במראה קלאסי ויוקרתי שתואם את מיצוב הרשת. לאחר מכן החלנו בעבודת איפיון מדוייקת ששרטטה את מפת האתר בהתאם לצרכים ודרישות בעלי הרשת, כתבנו את התכנים, עיצבנו את האתר ותכנתנו אותו, ציידנו את האתר בנגישות וקוד אבטחה, והתוצאה לפניכם: אתר מכירות ממותג, פעיל ודינמי.



 

הכותבת- שלומית שמואלי, מנכ"לית המשרד שמואלי ושות' תקשורת שיווקית .





32 צפיות0 תגובות
bottom of page