top of page

תכירו את ה"טראוול מייקר" - מירית חביב

טור טיולים מאת מירית חביב.


שלום,

אני מירית חביב, The Travel Maker, אמא יחידנית לשני בנים ולפני 3 שנים טיילנו שלושתנו 8 חודשים במזרח הרחוק. המסע שלנו היה חוויה משנה חיים, מרגש, מאתגר, מעניין, מחבר ועוד.

נכון, היום אנחנו לא יכולים עדיין לנסוע, אבל זה לא אומר שאי אפשר להתחיל לתכנן. אז הנה כמה טיפים חשובים לגבי מי צריך לדעת שאתם נוסעים לזמן ארוך, ולמה?...

כשהתחלתי לתכנן את המסע שלנו לא ידעתי כמה דברים אצטרך להכין ואז - וואו ! דפים שלמים של מטלות ומשימות הצטברו ומהר מאוד הבנתי שזה ייקח זמן. הרבה זמן.

למה אני מספרת לכם את זה? כי אני יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד זמן יקר ולהפוך לכם את ההכנות לפשוטות, מהירות ונעימות הרבה יותר.

הדבר הראשון הוא לספר לכל העולם שאתם נוסעים. לא תאמינו כמה מידע אפשר לקבל מאנשים על מקומות, טיסות, מלונות אטרקציות ועוד. אז מהיום אתם מספרים, שואלים ומתעדכנים.

במקביל, יש מספר אנשים שחשוב שידעו שאתם נוסעים:


1. סוכן ביטוח: זה שצריך לעשות את הביטוח הכי מקיף וטוב שיש זה ברור. אבל, צרו קשר עם סוכן ביטוח שאתם מכירים וסומכים עליו ודווחו לו על הנסיעה. במקרה שחס וחלילה תצטרכו עזרה, טוב שיהיה מי שיודע איפה אתם ויוכל לסייע.

יורדים לצלול עם כדורי סרדינים במוהל-בואל, הפיליפינים. תמיד תוודאו שהמקומות שאתם עושים איתם אטרקציות הם בטוחים ומאורגנים. (תמונה: מירית חביב)


2. רופא / רופא ילדים: בין אם אתם נוסעים לבד או עם ילדים, דברו עם רופא המשפחה ו/או הילדים שידעו שאתם נוסעים. למה? קודם כל לרשימת תרופות בסיסית (עליה ארחיב בפוסט נפרד) ובעיקר כי שוב, אם צריך רופא, מרשם או כל דבר אחר, טוב שמהצד השני של הטלפון יהיה מישהו שמכיר אתכם, את ההיסטוריה הרפואית שלכם ושיכול לעזור.

בויאטנם וקמבודיה, המקומיים רוקחים תרופה מנחשים... הם מאמינים שהיא יכולה לרפא כל דבר, אז אל תתפלאו אם במכולת תראו צנצנות עם נחשים מסוגים שונים... לבריאות. (תמונה: מירית חביב)


3. בית הספר / גן הילדים: נוסעים עם הילדים? מעולה ! אל תשכחו לעדכן את משרד החינוך לפני שאתם יוצאים מהארץ. איך? פשוט מאוד. ילדים בגנים ובבית ספר יסודי יש לעדכן את מנהל.ת המקום והם דואגים לכל השאר. במידה והילדים בחטיבה ו/או בתיכון יש לעדכן את משרד החינוך ולקבל אישור. לרוב בית הספר יכול לעשות את זה עבורכם אבל אם לא אז דרך אתר משרד החינוך.

הילדים שלי עושים שיעורים על שפת הבריכה בבנגקוק, תאילנד. (תמונה: מירית חביב)


4. סוכן נסיעות: הרבה מאוד טיסות היו לנו במהלך שמונת חודשי הטיול שלנו. את רוב הטיסות הזמנתי לבד דרך האינטרנט אבל לא תמיד הצלחתי למצוא או להירשם לטיסה שרציתי. ברגע הזה סוכן הנסיעות שלי נכנס לתמונה. שלחתי לו את הטיסה שרציתי והוא עשה את ההזמנה מהארץ, שלח לי במייל את הכרטיס וגמרנו. אנחנו בדרך ליעד הבא...

שחר בתא הטייס בין הונג קונג לפיליפינים. (תמונה: מירית חביב).


5. בן משפחה או חבר שאתם סומכים עליהם: כשנסענו השכרתי את הדירה שלנו. מטבע הדברים בפרק זמן ארוך דברים יכולים לקרות, והן אכן קרו. צינור שהתפוצץ, בלון גז שנגמר ועוד. מה עשיתי? התקשרתי לאחותי. עוד מראש נתתי לה פנקס צ'קים חתום כך שבמידה וצריך לשלם על משהו היא לא תצטרך להוציא כסף. בנוסף השארתי לה ייפוי כוח איתו היא יכלה לגשת לכל מקום ולטפל בכל מה שהיה צריך – בנק, חברת החשמל ועוד.פעולה קטנה שחוסכת הרבה כאב ראש בטיול.

אני יושבת בתאילנד ומשקיפה על בורמה בראש שקט ורגוע. (תמונה: מירית חביב).


רוצים לדעת עוד? מתכננים את הטיול שלכם וצריכים מידע? דברו איתי ואשמח לעזור.








84 צפיות0 תגובות
bottom of page